Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 ul. Fredry 65/71, 30-605 Kraków tel. (12) 266-48-61
|
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6854 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
GIMNAZJUM NR 81
- wysoki poziom kształcenia - wszechstronny rozwój ucznia - zajęcia wyrównawcze - koła zainteresowań - wykwalifikowana kadra pedagogiczna - opieka psychologiczna i pedagogiczna - grupy terapeutyczno-korekcyjne
|   | SZKOŁA PODSTAWOWA NR 56
- klasy "0" - doświadczona i dobrze przygotowana kadra pedagogiczna - bogata oferta programu wychowania kulturalnego - przyjazna atmosfera - kameralność - możliwość udziału w zajęciach pozalekcyjnych - dodatkowe zajęcia sportowe - nauka języka angielskiego już od I-szej klasy - opieka świetlicowa - zajęcia wyrównawcze - udział w zbiórkach harcerskich - zajęcia gimnastyki korekcyjnej
|
Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia o systemie oświaty, a w szczególności:
- zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania
- przeprowadza rekrutację uczniów w oparciu o zasad powszechnej dostępności
- zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach
- zapewnia wszechstronny rozwój osobowości ucznia, uwzględnia indywidualne jego zainteresowania, uzdolnienia i predyspozycje
- zapewnia warunki do realizacji celów i zadań poprzez swoją bazę, kadrę oraz inne czynniki
- stosuje metody i techniki samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności oraz poznawania współczesnych systemów wymiany i upowszechniania informacji
- kształtuje humanistyczną i patriotyczną postawę uczniów, poszanowanie postępowych tradycji, trwałych wartości kultury narodowej i powszechnej, konstytucji, zasad ustrojowych, norm współżycia
- przygotowuje uczniów do prawidłowego kształtowania stosunków międzyludzkich i sterowania nimi zgodnie z potrzebami społecznymi, a w związku z tym do świadomego, aktywnego i odpowiedzialnego spełniania zadań w życiu rodzinnym, społecznym, gospodarczym, kulturalnym i obronnym kraju
- kształtuje wrażliwość społeczną, emocjonalną i estetyczną uczniów, ich sprawność fizyczną, a także nawyki dbania o własny rozwój fizyczny, zdrowie higienę psychiczną, racjonalny wypoczynek i organizację czasu wolnego
- kształtuje przekonania o podmiotowym i społecznym charakterze egzystencji człowieka oraz pozytywnej motywacji do nauki i osobistego uczestnictwa w życiu szkoły i społeczeństwa
- uczy uczestniczenia w życiu kulturalnym i intelektualnym szkoły oraz środowiska, rozwija samorządowe działania organizacji uczniowskich
- podkreśla w pracy dydaktyczno-wychowawczej kulturę i tradycję regionu
- sprawuje opiekę nad uczniem, odpowiednio do jego potrzeb i możliwości szkoły, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa, promocji i ochrony zdrowia, zgodnie z programem profilaktyki szkoły
- ocenia, klasyfikuje i promuje uczniów według Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania (WSO) zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa
Realizacja zadań wynikających z ustawy, a także z wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych następuje poprzez:
- realizowanie programów przedmiotowych w oparciu o podstawy programowe w taki sposób, aby ich treści były w zasięgu realnych możliwości większości uczniów, natomiast wszystkim chętnym, aktywnym i zdolniejszym umożliwia się rozwój zindywidualizowany
- umożliwienie realizacji indywidualnych programów nauczania
- stosowanie jednolitych podstaw do oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów wg WSO
- umożliwianie rozwijania zainteresowań uczniów poprzez ich udział: w kołach przedmiotowych, zajęciach nadobowiązkowych, zajęciach pozalekcyjnych oraz ich udział w konkursach, w miarę możliwości szkoły
- umożliwienie uczniom podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej
- udzielanie uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej, współpracę z poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Sądem Rodzinnym, Komendą Policji oraz Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, w ramach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, korekcyjno-kompensacyjnych, według odrębnych przepisów
- realizowanie treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny w ramach "Wychowania do życia w rodzinie", według odrębnych przepisów, za pisemną zgodą rodziców
Umożliwiamy zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia gimnazjum poprzez:
- stwarzanie uczniom właściwych warunków do nabywania i utrwalania wiedzy
i umiejętności
- realizowanie podstawy programowej dla gimnazjum
- zatrudnianie nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach
- stosowanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania
- organizację nauczania indywidualnego dla uczniów stale lub okresowo niezdolnych do pobierania nauki w warunkach szkolnych
Umożliwiamy rozwijanie zainteresowań i talentów uczniów poprzez:
- kształcenie postawy dociekliwości i refleksyjności
- atrakcyjny i nowatorski proces nauczania
- realizację programów autorskich
- organizację indywidualnego toku nauczania dla uczniów szczególnie uzdolnionych
- organizację konkursów, kółek zainteresowań i innych zajęć w ramach posiadanych przez gimnazjum środków
- możliwość ukończenia gimnazjum w skróconym czasie na podstawie odrębnych przepisów
- współpracę z ośrodkami kulturalnymi, sportowymi itp.
Nasze gimnazjum zgodnie z ustalonym programem wychowawczym realizuje zadania wychowawcze kładąc nacisk by uczeń:
- służył idei demokracji w Polsce, był patriotą, znał swój kraj był przywiązany do tradycji, kultury i symboli narodowych oraz dbał o piękno i czystość języka ojczystego
- wykazywał postawę obywatelską, nacechowaną zdolnością do dostrzegania spraw własnego środowiska oraz podejmował działania na rzecz rozwiązywania jego problemów
- doceniał wartości systemu parlamentarnego tj. sprawiedliwość społeczną, demokrację, pluralizm i podejmował działania na rzecz ich umacniania
- żywił przekonanie o znaczeniu dla niepodległości silnego i dobrze zorganizowanego państwa
- dostrzegał problemy innych i udzielał im pomocy, gdy zaistnieje taka potrzeba
- przejawiał umiejętności współżycia w zespole, był życzliwy, uprzejmy i odznaczał się wysoką kulturą osobistą
- był tolerancyjny wobec odmiennych poglądów
- miał ukształtowane różnorodne zainteresowania, pragnął je rozwijać oraz umiał w sposób wartościowy spędzić wolny czas
- cenił życie i zdrowie własne oraz innych, potrafił podejmować działania na rzecz jego ochrony, uprawiał sport, był przekonany o szkodliwości nałogów i patologii społecznych
- był wrażliwy na piękno przyrody, starał się ją chronić i działać na rzecz ochrony środowiska naturalnego oraz doceniał znaczenie nauki i techniki dla rozwoju cywilizacji
- był uczciwy rzetelny, cenił prawdę, dotrzymywał danego słowa, był lojalny wobec innych, opiekuńczy wobec słabszych, sprawiedliwy w ocenie własnego i cudzego postępowania oraz cechował się dzielnością, wytrwałością i samodzielnością
- cenił i szanował pracę, a powierzone sobie obowiązki wykonywał sumiennie
i odpowiedzialnie oraz potrafił krytycznie ocenić wyniki własnej pracy
|
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|